Er du uddannet massør og har en drøm om at være selvstændig? Så kan du med fordel læse om de økonomiske aspekter her.
At være selvstændig med egen klinik er for mange en stor drøm. Ved at have egen virksomhed kommer der dog også et stort pres: Alle dine beslutninger betyder noget for den videre drift og meget af din tid vil gå med administrative opgaver.
Nogle kan også glemme de udgifter, der er forbundet med at være selvstændig med egen klinik. Hvad koster det eksempelvis i husleje og andre klinik-omkostninger? Hvad skal der til for at starte virksomheden op? Hvor mange penge bruger du på markedsføring og bookingsystemer? Hvem skal lave dine regnskaber og sikre, at du lever op til GDPR-reglerne? Og hvordan er det nu med moms?
Omkostninger og tidsforbrug
Hvorfor RaskRask?
Som selvstændig massør med egen klinik, vil du ofte have mange faste udgifter, der skal betales uanset om du har mange kunder eller ej. Her er der altså risiko for, at du afslutter månedens regnskab med underskud, og dermed har betalt penge for at gå på arbejde.
RaskRask har et mål om gøre det lettere at være selvstændig massør. Hos RaskRask håndterer vi derfor den administrative del som regnskab, markedsføring og kundesupport. Imens kan du blot koncentrere dig om dit fag og fokusere på at give kunderne en god behandling.
Som partner hos RaskRask sætter du selv din pris, og du bestemmer selv, hvornår du vil arbejde. Du vil også kunne spare momsen på arbejdsrelaterede udgifter, ligesom du vil kunne få et skattemæssigt fradrag på dine udgifter. Som udkørende massør hos RaskRask er der ingen tid og omkostninger forbundet med at starte en klinik op, og der er vil heller ikke være faste udgifter som fx husleje. Du får altså alle fordelene ved at være selvstændig.
Samarbejde med RaskRask
Hos RaskRask arbejder du og vi sammen om at bane vejen for mere overskud og velvære i hverdagen. I samarbejdet håndterer vi administration, kundesupport, markedsføring mm. og vi arbejder hver dag for give dig nye kunder i kalenderen. Du står tilgengæld for at give kunderne en god oplevelse og behandling. Dine kompetencer inden for massage samt vores faglige viden om bl.a. branding, IT og økonomi bidrager til, at vi i fællesskab kan hjælpe kunder på den bedst mulige måde.
Derfor deler vi også kundens betaling. Når du har behandlet en kunde får du 70% af kundens betaling og RaskRask får 30%. Det er dig der bestemmer, hvad din behandling skal koste. På den måde har du indflydelse på, hvor mange penge du får ved hver behandling.
Økonomisk oversigt – Selvstændig vs. Partner hos RaskRask
Her er der et eksempel, der sammenligner det at være selvstændig og det at være partner hos RaskRask. Her er der taget udgangspunkt i, at du har 30 kunder på en måned, som betaler en pris på 500 kr. pr. behandling.
Som RaskRask partner vil din omsætning være lidt lavere, da en mindre del af omsætningen går til RaskRask som nævnt ovenfor, men til gengæld er dine udgifter også væsentligt lavere i sidste ende.
Ovenstående er et forsimplet eksempel, der er lavet på baggrund af vores faglige viden og erfaringer. Virkeligheden kan sagtens se anderledes ud med færre eller flere udgifter og omkostninger.
Som selvstændig partner hos RaskRask får du alle fordelene ved at være selvstændig samtidig med, at RaskRask tager sig af alt det administrative – fra regnskab og markedsføring til kundeservice. Det betyder, at du eksempelvis vil kunne spare momsen på arbejdsrelaterede udgifter, ligesom at du vil kunne få et skattemæssigt fradrag på dine udgifter. Alt sammen imens du blot skal koncentrere dig om kunden, så tager vi os af resten. Dertil kommer den frihed, som mange drømmer om – hos RaskRask bestemmer du selv, hvornår du vil være tilgængelig for at kunderne kan booke dig.
Lyder det interessant?
Synes du at et samarbejde med os lyder spændende og passer til dine ønsker?
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os:
Info@raskrask.dk
93 88 00 63